Stratiteq

Ko-donationen Läs mer

e-DR, Sociala medier, Webb


2

Kunden

Stratiteq är specialiserade på integrerade lösningar inom CRM, beslutsstöd och portaler. Företaget har cirka 70 medarbetare på kontoret i Malmö och arbetar med kunder som Biltema, Brio, HSB, Malmö FF och Securitas.

 

Uppdraget och utmaningen

När vi blev kontaktade av Stratiteq hade företaget året innan infört klappstopp. Istället för att köpa julklappar till medarbetare och kunder bestämde de sig för att hjälpa byn Vatici i Moldavien att bygga upp en mejerinäring, ett sätt att skapa en långsiktig försörjning till byn. Vi fick i uppdrag att ta fram en ny digital julhälsning som förutom att tacka för det gångna året skulle berätta om CSR-projektet och vart förra årets julklappspengar tagit vägen.

Lösningen

Det föregående årets klappslantar hade avsatts till en mjölkkyl i byn Vatici. Vi föreslog att Stratiteq skulle fortsätta i samma spår och dessutom erbjuda kunder, samarbetspartners och medarbetare möjlighet att vara ännu mer delaktiga.

Med kampanjen/julhälsningen Ko-donationen startade vi förutom en blogg som berättade om projektet, en insamling där den som önskade kunde ge ett extra bidrag. Pengarna gick till att köpa in kossor som kunde fylla den nya mejerikylen med mjölk.